Wim Hof Methode

Het klinkt onmenselijk: twee uur in een met 700 kilogram ijs gevulde cabine staan. De koudste gebergten beklimmen in een korte broek en een halve marathon lopen op blote voeten door sneeuw en over ijs. Niet alleen Wim Hof kan dit, jij kan dit ook door aan de slag te gaan met de Wim Hof Methode (WHM).Een goede ademhaling is het begin

De Wim Hof Methode begint met ademhaling. Door een goede ademhaling kun je je adem langer inhouden en maak je bewust contact met je hart, autonome zenuwstelsel en immuunsysteem. Ook heeft het een positieve invloed op je bloedcirculatie.

Volgende stap: de confrontatie met kou

Na ademhaling- en meditatie-oefeningen is je lichaam voorbereid om de volgende uitdaging aan te gaan: de confrontatie met kou. Om je lichaam sterker te maken en te laten wennen aan kou, kun je thuis beginnen met oefenen. Eindig bijvoorbeeld je warme douche met een koude douche. Hiermee train je de spieren om je aderen. Als je vorderingen maakt kun je wandelen of hardlopen door sneeuw en over ijs of zelfs zittend in de sneeuw mediteren.

Gecertificeerd instructeur

Als gecertificeerd instructeur van de Wim Hof Methode bied ik een compleet trainingstraject waarbij de drie speerpunten: Ademhaling, Koude training en Mindset de focus zijn. Uitgebreid onderzoek heeft aangetoond dat het toepassen van de methode zorgt voor:

  • Meer energie
  • Boost voor immuunsysteem
  • Makkelijker ontspannen
  • Verbetering concentratie en focus
  • Goed voor hart en bloedvaten
  • Betere sportprestaties en sneller herstel
  • Ontzuren van je lichaam
  • Beter contact met lijf en gevoel
  • Verbranden van wit vet – afvallen
  • Veel beter de kou kunnen verdragen

Wil je zelf ervaren wat de Wim Hof Methode voor jou kan betekenen? Meld je dan aan voor een workshop of een cursus. www.wimhofmethod.com